Logga in | Bli medlem

Går det fortfarande att få jobb?

Har du ett jobb att erbjuda eller är söker du jobb så är detta kategorin för dig. Denna kategori är även till för tips och information om hur det är att leva och på Gran Canaria.

Går det fortfarande att få jobb?

Inläggav caps » tis 30 nov 2010, 11:13

I dessa tider av arbetslöshet och ekonomisk kris (Spanien i alla fall), går det att som svensk att få jobb?
Eller är det omöjligt? Antar att det fortfarande går att få de klassiska turistjobben som inkastare, bartender och servitör?

Nån som nyligen har jobb?

MVH
Pierre
caps

Re: Går det fortfarande att få jobb?

Inläggav rasken » tis 30 nov 2010, 20:51

caps skrev:I dessa tider av arbetslöshet och ekonomisk kris (Spanien i alla fall), går det att som svensk att få jobb?
Eller är det omöjligt? Antar att det fortfarande går att få de klassiska turistjobben som inkastare, bartender och servitör?

Nån som nyligen har jobb?

MVH
Pierre

Det givetvis svårare i dessa tider men vissa jobb kommer att alltid att finnas tillgängliga på säsongsbasis. Precis som du säger så är det de klassiska turistjobben som finns. En bar som vänder sig mot en skandinaver vill givetvis ha en skandinav som inkastare och varför inte en svensk.

Min erfarenhet är att man måste ha mycket tålamod om man ska hitta jobb. Klarar man inte att ta ett nej så blir det svårt. Man får gå från ställe till ställe och tjata.

Att känna någon som äger ett ställe är givetvis det bästa precis som det är i Sverige.

/rasken
rasken

Inläggav caps » ons 05 jan 2011, 11:10

Det borde vara lättare att få jobb på ställen där det finns någon form av svenskanknytning.

Jag tycker vi gör en lista på svenskrelaterade företag på Gran Canaria.

Besvara denna tråden så skapa vi listan tillsammans och kanske hjälper någon att få jobb.
Jag kan börja
Cafet/Restaurangen på San Agustin stranden är väl fortfarande svenskt ägt

/Pierre
caps

Inläggav Anna_N » sön 01 jan 2012, 16:18

Puffar lite på denna tråd eftersom jag hoppas att fler känner till tips. Har själv funderingar på att någon gång i framtiden söka jobb på Gran Canaria och då vore det ju toppen om det fanns en del tips att kika närmare på, så tipsa nu alla ni som känner till något! :)
Anna_N

Återgå till Jobba och bo på Gran Canaria